26

STORYTELLING - Tóny klinické smrti

INSPIRACE: František Skála (1991)

Syčení hrotu prázdnou drážkou gramodesky

Pohyb krve vlastním tělem, dunění, tep v lebce

tlak na hrudi

ostré sykání rychlého dechu

co bylo oslňující a nadýchané je teď tma a tíha.

Pod lavinou je čas přemýšlet, čas čekat, čas poslouchat čas.

Syčení hrotu prázdnou drážkou gramodesky

Křik: vlhký, malý, urputný, absolutní.

Strach z nepoznaného mikrokosmu těla

strach z nekonečné dálky přikrývky, pokoje, vesmíru

křik z postýlky o čtvrt na čtyři ráno.

Křik a náhle ticho.

Syčení hrotu prázdnou drážkou gramodesky

Burácení rotoru helikoptéry, neustálé, ohrožující

dole rychle mizející modrá a oranžová světla majáků

strnulost těla sevřeného krunýřem, konejšivý tlak sedativ, chlad jehly někde v předloktí

(na hranici zorného pole dva páry jasně modrých rukavic, prsty tmavé a lepkavé)

pohled muže nad nosítky, pravidelně tikající z displeje na obličej pod ním a zpět otevírá ústa, asi něco říká.

Syčení hrotu prázdnou drážkou gramodesky

Za otevřeným oknem stovky včel v koruně lípy bzučí tón nekonečna

dotek čistého, dopoledním letním sluncem rozehřátého ložního prádla

téměř bezbarvé šedavé duhovky, vějířky vrásek po sto letech smíchu

pohled do blankytu za oknem, za stromem

(jeden bílý mráček stojí nehnutě nad tím vším).

Kokrhá kohout. Proč teď před polednem?

Syčení hrotu prázdnou drážkou gramodesky

Na konci přenosky místo jehly pověstný zub času.

Šumění sílí a slábne.

Sílí a slábne.

Komu zní smrt jako hudba?