Nová síň, Křivákova Pieta
Druhým nejvýznamnějším exponátem, umístěným naproti Šternberské Madony, je Pieta ze sbírky olomouckého kanovníka Petra Křiváka. Je to opět dílo krásného slohu, které překvapí svým realistickým provedením. Kámen, z něhož je Pieta vytesána, ožívá díky mistrovskému opracování i polychromii. Tato polychromie, tedy malířská vrstva nanesená na povrch sochy, je dochována z devadesáti procent. Sochu si tak můžeme prohlédnout v téměř stejné podobě, jakou měla v 90. letech 14. století, kdy ji vytvořil neznámý pražský sochař. K realistickému dojmu přispívají i slzy Panny Marie, zhotovené z průsvitné pryskyřice. Tyto krásnoslohové Piety byly na konci 14. století velmi oblíbené a z Prahy byly exportovány do dalších evropských zemí. Křivákova Pieta ovšem patří k těm nejkvalitnějším.