Neptunův sál – Bičovaný Kristus
Samostatné zobrazení bičovaného Krista se objevuje již v době pozdního středověku. Díla tohoto typu sloužila zejména k rozjímání nad Kristovým utrpením. V baroku má sloup, ke kterému je Kristus poután, obvykle podobu nízkého sloupku připomínající tvarem i barevností vzácnou relikvii uctívanou v bazilice sv. Praessedy v Římě. Běžně se však setkáváme také s naprosto volnou stylizací sloupku do tvaru kuželky z balustrády, jako je tomu i v případě vystavené sochy. Autor díla, německý sochař Josef Winterhalder starší, náleží k významným osobnostem barokního umění působícím na Moravě. Prošel vídeňskou akademií a po svém příchodu do Olomouce pracoval zejména pro Premonstrátskou kanonii na Hradisku. Socha Bičovaného Krista náleží k jeho raným pracím.
--------------------------
Nyní se vraťme zpět do Erbovního sálu, odkud můžeme vstoupit do poslední části barokní expozice Arcidiecézního muzea – Schodišťové haly.